המגזין השבועי של אתר בית חב"ד
ג' אייר ה'תשע"ב - 25 באפריל 2012
כמה מילים...

גולשים  יקרים,בדיוק בתקופה בה נוהג כל ישראלי להעביר לחברו מיילים של "רק בישראל...", עד כמה העם היושב בציון החכם ביותר, עם ההיי-טק הכי מתקדם והרבה פרסי נובל, קיבלנו צד אחר של המטבע: מהומות אלימות במגרשי הכדורגל שהזכירו לנו מדינת עולם שלישי. זה באמת כל-כך חשוב מי ניצח או הפסיד במשחק? האם טוב למות בעד קבוצת הכדורגל שלנו? באמת שלא נראה לי.
אולי לכן חשוב שנקדיש קצת מחשבה לנושא, לשאול את עצמנו למה אנחנו כל-כך אוהבים את הארץ הזו, ומה באמת כל-כך מיוחד בה.
הנה עובדה פשוטה. אחוזים גדולים של תושבי ארצות הברית באו מאיזור אירלנד. אולי כמה מהם זוכרים את עברם, אך כמה מהם מרגישים קשר למדינת אירלנד, הולכים לבקר בה, עוקבים בדאגה אחר החדשות מאירלנד ומתרגשים עד דמעות כאשר כף רגלם דורכת בדבלין? עם ישראל, לעומת זאת, גר במשך עשרות דורות בחוץ לארץ, אך יהודים בכל מקום בעולם, אפילו כאלו שמעולם לא ביקרו בה, עוקבים בדאגה תמידית אחר המתרחש בארץ והיא יקרה עד מאוד לליבם.
מה זה אומר? שארץ ישראל היא ארץ ששייכת לכל יהודי. זו ארץ שהקשר שלנו אליה הוא משהו רוחני וקדוש; משהו שמגיע מתוך הנשמה שלנו.
אז אולי באמת יש לנו את תעשיית ההיי-טק המצליחה ביותר והדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, אבל הארץ היא הרבה יותר מכך: היא הארץ שאלוקים נתן לנו. עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל - לנצח!
המשך שבוע נעים,
הרב מנדי קמינקר

השבוע במגזין
גיבור ישראל משה לוי מספר על הרגעים בהם הוא וחייליו נלחמו מול 120 טנקים מצריים. ברגעים הקשים ביותר, חייל בשם זנדני הרים את ספר התהילים וקרא "כך ננצח את המצרים."
וידאו
ערב מלחמת המפרץ, הרבי מייעץ: לנסוע לארץ מבלי לחשוש!

הרבי מליובאוויטש זי"ע
בורא העולם מזהיר את אהרון הכהן לא "לבוא בכל עת אל הקודש", ורש"י בוחר להביא משל מרופא שמזהיר את החולה: אל תעשה כך וכך, כדי שלא תמות כמו שמת חולה אחר.

Watch לצפיה (18:38)
סיפורים
"הרבי מליובאוויטש!" קרא השר בזעם. "האם אתם מאיימים על ממשלת רוסיה ביהודים הקפיטליסטים שבחו"ל?"

רבי יוסף יצחק (האדמו"ר הריי"צ) מליובאוויטש
אחרי שסיימה לדבר ולבכות אמרה לי "דיברתי ודיברתי, יופי, עכשיו את יכולה ללכת הביתה, לספר על כך לבעלך, ואתם יכולים לצחוק עלי"... עניתי לה: "נכון, אני באמת אלך עכשיו הביתה, אבל לא אספר על כך לבעלי"

שפרה מרוזוב
הוא הגיע כשהוא רכוב על חמורו והופתע לגלות שכל החנויות בעיר סגורות! "אולי טעיתי והיום הוא שבת. שמא חיללת את השבת בשוגג?" דאג האיכר. הוא מיהר לרדת מהחמור אך אז הבחין ביהודי הפוסע לבית הכנסת כשהתפילין בידו

מנדי קמינקר
מיוחד
מה שמעניין הוא שיש מיליוני יהודים ברחבי העולם שמעולם לא ביקרו בארץ, ועם זאת ארץ ישראל חשובה להם לא פחות מאשר לנו. הם תורמים מיליוני דולרים, לומדים על הארץ ועוקבים אחרי החדשות מהארץ בדאגה

מנדי קמינקר
הארץ שלנו היא ארץ מיוחדת: יש בה קדושה שאין באף ארץ אחרת. ויש לה גם מצוות יחודיות שנקראות "מצוות התלויות בארץ". כאן תוכלו לקרוא סקירה מקיפה על מצוות אלו

פרשת השבוע
בזמן המקרא היתה מופיעה מחלת ה'צרעת' באדם, בבגדיו וכן בביתו. פרשת השבוע מתארת את המחלה המטמאה את האדם וכיצד להתמודד עמה

כאשר העובר מתהווה ברחם האם, הוא מוקף כולו במים מכל צידיו. בדומה לכך, המתגייר מקיף עצמו במים בתוך המקוה

הרב משה בוגמילסקי
"כמעשה ארץ מצרים אשר ישבתם בה לא תעשו" מזהיר בורא העולמים את בני ישראל, ו"כמעשה ארץ כנען אשר אני מביא אתכם שמה לא תעשו, ובחוקותיהם לא תלכו"

החוק האוסר שעטנז נופל בקטגוריה של מצוות הקרויות חוקים, כלומר מצווה שאין לה הסבר. יחד עם זאת, הוצעו מספר הסברים אפשריים לחוק זה

לורן רוזובסקי